Zar nije?

cutout paper composition of question sign with bacteria and viruses
Photo by Monstera Production on Pexels.com

Zar nije čudno, da kada mislimo o sreći, mislimo nekako da nam pripada i da smo je zaslužili po prirodi stvari, a sa nesrećom nije tako..?

Zar nije čudno i tužno da nam iskustvo koje želimo zaboraviti što pre- ostane u praksi najduže u sećanju, a momenti i iskustva koje želimo da zadržimo što duže i što jasnije – tonu svakim danom nalik Titaniku sve više i brže… u more zaborava?

Zar nije čudno da smo tako sigurni da imamo pravo da se borimo za neku stvar koja nas se i ne tiče zato što tako želimo, potiskujući ono što nam zaista treba, a do čega se dolazi poniranjem u svoje sopstvene dubine duše…

Zar nije čudno da je suprotnost ljubavi-ravnodušnost, a suprotnost ravnodušnosti može biti i mržnja..?

… da čitav život provedemo tražeći sreću u ljubavi, umesto da život živimo i u tome vidimo svu lepotu i  sreću..?

…  da su suze radosnice slane, baš  kao i one druge zbog neke patnje ili bola, ali naš život dobija zbog prvih sasvim drugačiji ukus?

Ma stvarno, zar nije čudno da uživamo kada možemo da budemo sami , a patimo kada to moramo?

Da prijatnih stvari nikad dosta, a kod neprijatnih se odmah postavljaju granice koje ne mogu da se predju?

Da kada nekome sve damo, ne možemo da shvatimo da tom nekom, naše sve može biti premalo, a kada ništa ne dobijemo- može biti previše?

Da se neke stvari tek daju videti kako treba, tek kada zatvorimo oči i da nam ponekad samo neka tamna senka u životu pomogne da sagledamo svet kakav jeste iz „pravog ugla“ ?

I stvarno je blesavo kažem vam, to što se ponekad najbolje stvari nadju, kada se najmanje traže i to što se u velikom broju pitanja pronalaze baš ono pravi odgovori…

42 thoughts on “Zar nije?

  1. Ala si zaperlitala….
    Davati odgovore na sva pitanja verovatno i nema smisla.Svi mi gajimo neko šesto čulo koje radi,deluje i govori umesto nas,pa čak i kada nemamo smislene odgovore.To je samo dugotrajan proces kao i buđenje proleća.Samo treba biti strpljiv….

      1. Evo smislio Archi:
        Meni mnogo toga zapravo nije čudno od ovoga što si navela. Nešto naravno jeste, kao šro je ono da se borimo za nešto što ne moramo, a ne borimo se za ono što moramo i još par stvari, ali mi nikako nije čudno da želimo da doživimo i da nam se dešavaju lepe stvari, a da ružne ne želimo. I ja nekako pamtim mnogo više one lepe trenutke u životu nego one ružne. Čak puno ružnih stvari i teških trenutaka mi posle nekog vremena postanu nekako lepe, kao neo nostalgično sećanje na vreme muka, valjda zato što su prošle, pa mi sad i ne izgledaju tako mučne. Eto, valjda smislih šta mi se ne uklapa. Ali to sam samo ja, možda sam u zabludi, ko zna. 🙂

  2. Cudno?
    Previse razmisljamo, previse planiramo, previse se nadamo, previse trazimo da nas razumeju i kad ne progovaramo ni jednu rec, mislimo znaju da nam citaju misli i onda padamo u depru i tako u krug… i sve nesto trazimo, a nikako da zivimo i uzivamo u tome sto imamo…
    Covek?

    pijem prosecco sa mango saftom odlicna kombinacija preporucujem i uzivaj 😀

  3. Nije čudno… Mislim, jeste čudno, ali ne bi trebalo da bude. Sve na ovom svijetu je baš onako kako treba da bude, a to što mi neke stvari (još uvijek) ne razumijemo ne umanjuje njihovu ispravnost.

    Kago god, odličan tekst. 🙂

  4. Koliko preozbiljnih pitanja , od kojih svako zahteva dooosta ozbiljnog razmišljanja. Pa se dotičem samo jednog – onog, vezanog za osećanje da nam je uvek premalo sreće i lepog, a previše tuge i lošeg. Odmah mi pade na um odgovor – to je zato što ovo drugo opominje prevelikom količinom boli, koja se može izmeriti, suzama, infarktom, šlogom…
    Od radosti, ma koliko i ona može da bude stres, od lepog, od sreće- još nije nije šlogirao.
    I da, divan tekst. Dovoljan kao osnova za razmišljanje za čitav jedan godišnji odmor.

Постави коментар